KEMBALI

>> Wednesday, August 5, 2009


KEMBALI

Lirik lagu yang bertajuk “KEMBALI” dendangan kumpulan Fareast di hayati dengan penuh penghayatan oleh Aqlima. Pada saat itu,mahu sahaja dirinya hendak ke satu tempat yang lapang dan luas yang tiada siapa-siapa untuk menjerit..Bukan menjerit untuk melepaskan tekanan atau tension,tapi dia merasakan dia hendak mencari dirinya yang dah lama hilang dan dia mahu memberi peluang pada dirinya..Ya betul,peluang untuk dirinya yang bernama Aqlima...tapi untuk apa Aqlima?????Ingatannya terus KEMBALI kepada perbuatan,tingkahlaku serta kesilapan yang pernah dilakukannya..Hal ini menghantui dirinya hingga kini. .Adakah diri Aqlima masih diberi peluang oleh ALLAH SWT untuk dirinya KEMBALI?...


Wahai Tuhan Yang Maha Pemurah
Terangilah ku Dengan Nur ImanMu
Hanya Engkau Tempat Aku Berserah
Mohon Makrifat Dalam Syahdu

Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih
Ampunilah Segala Dosaku
Laksana Bumi Di Laut Memutih
Hanyut Ditelan Gelombang Nafsu
Hari-Hari Yang Telah Ku Lalui
Ingin Ku Tinggalkan Terus Bersemadi
Ingin Aku Kembali Kepada Fitrah Insani
Tak Sanggup Ku Jelajahi Rimba Duniawi
Bebaskanlah Diri Ku Dari Di Belenggu
Dosa Noda Nafsu Durjana

Terimalah Taubat Ku Ya Allah
Bimbinglah Aku Ke Jalan RedhaMu
Moga Sinarmu Terangi Hidup Ku
Di Dalam Kegelapan
Aku Kan Kembali Pada Mu Ya Rabbi
Menghadap Mu Ya Rabbul Izzati
Segala KetentuanMu Ku Pasrahkan
Di Hujung Penghayatan

Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih
Wahai Tuhan Yang Maha Pemurah


Sabda Rasullah S.A.W.: "Tahukah kamu semua bilakah hal ini akan terjadi(terbitnya matahari sebelah barat), ianya akan terjadi pada hari dimana iman seseorang itu tidak berguna lagi, jika sebelumnya ia tidak beriman."


Ayat atau perenggan di atas merupakan salah satu contoh yang mungkin pernah dialami oleh setiap insan yang bergelar manusia. Hal ini mungkin pernah terjadi kepada diri kita,kawan-kawan atau orang di sekeliling kita. Kenapa?Mengapa?Bagaimana?Siapa?

Setiap manusia akan diuji ALLAH SWT dengan berbeza-beza ujian contonya seperti Aqlima. Adakalanya dibayangi kesalahan-kesalahan hari semalam, ada masanya seolah-olah kita tidak redha dengan apa yang telah terjadi. Hampir berputus asa untuk meneruskan usaha memperbaiki diri, kerana gagal menghapuskan sisa-sisa jahiliyah sepenuhnya. Na’uzubillah minzalik..


sahabat-sahabat yang hana kasihi,

Mari kita ingat KEMBALI..siapa sebenarnya syaitan?

“Sungguh, syaitan itu musuh bagimu, maka perlakukanlah ia sebagai musuh, kerana sesungguhnya syaitan itu hanya mengajak golongannya agar mereka menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala..” (35 : 6)

Mari kita ingat KEMBALI.. janji syaitan pada Allah..

” Kerana Engkau telah menyesatkan aku, pasti aku akan selalu menghalangi mereka dari jalanMu yang lurus. Kemudian pasti aku akan mendatangi mereka dari depan, dari belakang, dari kanan, dan dari kiri mereka. Dan Engkau tidak akan mendapati kebanyakan mereka bersyukur. ” (7:16-17)

Mari kita ingat KEMBALI..tips yang Allah beri pada kita..

“Dan jika syaitan mengganggumu dengan suatu godaan, maka mohonlah perlindungan kepada Allah. Sungguh, Dialah Yang Maha Mendengar,Maha Mengetahui” (41:36)

Mari kita ingat KEMBALI..jaminan Allah buat kita..

“..sesungguhnya hamba-hambaKu, kamu (syaitan) tidak dapat berkuasa atas mereka. Dan cukuplah Tuhanmu sebagai penjaga” (17:65)

maka..
jadilah HAMBA ALLAH..yang sebenar-benarnya..
jadilah HAMBA ALLAH..yang taat pada tuannya..
kita adalah HAMBA..ALLAH adalah TUAN kita..

insyaALLAH……...


0 comments:

link 4 dakwah

BannerFans.com

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP