kerja.....kerja...

>> Saturday, April 23, 2011

Terkadangku terfikir kenapa aku harus bekerja berpenat lelah.... bermati- matian nak kumpulkan duit tuk kelangsungan masa hadapanku...Sehingga aku merasakan aku sudah mengabaikan tugasku sebagai seorang daie illa-Allah, aku memang ingin melaksanakan tugas sebagai pejuang Allah tetapi aku dihimpit atau disibukkan dengan kerjaku mencari harta dunia, walhal aku nak jugak pergi melaksanakan tugasku sebagai hambaMu ke jalanMu, aku dirundung dengan perasaan simpati kepada bosku yang tak cukup pulak tenaga kerja untuk menjalankan perniaagaannya...


Apa yang harus aku buat, xkan terus membiarkan sahabat seperjuangan bermati- matian melaksanakan tugas agama Allah ini... Aku merasakan seperti orang munafik yang mengatakan sanggup berjuang walau macamana sedaya apa pun dari segi tenaga, harta, buah fikiran untuk menaikkan syiar Islam tetapi secara realitinya aku x mampu nak keluarkan walau sedikit sumbangan pun kepada perjuangan ini terutamanya dari segi tenagaku kepada Islam....

Teringat aku kepada usrah bersama naqib aku dahulu, kalau kita faham benar ucapan kita setiap 5 waktu kita solat, iaitu doa iftitah dan mengucap kita, kita akan merasa wajibnya kita mengorbankan seluruh jiwa raga kita tanpa mengenal erti penat lelah, sebab ape dalam solat kita kita dah ucapkan segala amalan, segala ibadatku hanya untukMu....pastu dalam ucapan mengucap kita, kita menafikan tiada kuasa yang lebih layak melainkan Allah, kita membesarkanNya dengan sumber Illah, besar sungguh maksud Illah sehingga kalau seseorang faham maksud x terdetik hatinya untuk berundur di jalan kebenaran ini...

Tapi kenapa aku masih x boleh nak melaksanakannya... Telah diberi kefahaman, dilatih plak untuk berkorban jiwa raga, tapi akhir produk yang dihasilkan selepas pertarbiyahan kampus x mampu nak membuatkanku untuk mengorbankan semuanya ke jalanmu....

.........................


0 comments:

link 4 dakwah

BannerFans.com

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP